Forum D&D

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-05-17 22:08:15

WKT
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-17
Liczba postów: 162
Gadu Gadu: 6209585
Windows 7Opera 29.0.1795.47

Pytania i odpowiedzi

Wykręt:


Czego powinniście się spodziewać?


Sesji w świecie fantasy, związanej raczej z miejscem (dokładnie, z kilkoma). Większość sesji albo jej całość będzie miała miejsce na jednym obszarze ("Zachodnie Hrabstwo").
To raczej klasyczny świat fantasy, ze swoją magią, historią, geografią i ludźmi...


Jak często będzie ta sesja i kiedy się zacznie?


Myślę, że 4 razy w tygodniu to odpowiednia ilość, ale oczywiście to będzie zależało w dużej mierze od was – kiedy kto może. Sesja zacznie się na początku lipca.


Sesja jest pod magów? Magowie będą lepsi w walce niż wojownicy?


Nie i nie. Sesja nie jest pod magów, jednakże postacie czarujace będą często waszymi przeciwnikami. Nie będzie źle, jeśli nikt z graczy nie zagra postacią czarującą – nie będzie też źle, jeśli wszyscy wybiorą postacie czarujące.
Jeśli chodzi o balans, to wybrnąłem z tego w ten sposób – magia w walce jest dość specyficzna. Są jej trzy rodzaje: magia klasyczna, która wymaga dużo czasu na każde zaklęcie (więc jest niepraktyczna w walce trochę), demonologia, która będzie bardzo ograniczona jeśli chodzi o częstotliwość rzucania czarów (więc też trochę niepraktyczna) i psionika, która do walki się raczej nienadaje, ewentualnie na wysokim poziomie dopiero.


Więc magia jest zupełnie nieopłacalna w walce?


To musicie zdecydować sami – magia ma swoje wady i zalety. Może zwykły czarodziej będzie długo rzucał jedno zaklęcie, jednak gdy je ukończy, efekt będzie całkiem potężny – problem w tym, żeby je ukończył, zanim ktoś mu je przerwie bądź go zabije.
Osobiście każdemu zalecam branie i rozwijanie umiejętności walki jakąś bronią.


Jakie rasy są dostępne?


Człowiek, i tylko człowiek.


Są wampiry i wilkołaki?


Ten kto będzie chciał nimi grać, ten się dowie. A byćmoże odpowiedź uzyskacie również na samej sesji.


Istnieją wskrzeszenia?


Nigdy nie słyszeliście, żeby to było możliwe, ale kto wie do czego jest zdolna epicka arcymagia.


Sesja będzie nastawiona na walkę?


Walki będzie dość dużo, szczególnie później, ale postaram się, żeby nie była to jedyna atrakcja.


Coś jeszcze?


Warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Po pierwsze, przedmioty magiczne – na mojej sesji będą trochę potężniejsze niż zwykle, i nie będzie można ich kupić od tak w sklepie, w każdym mieście. Broń +X będzie można kupić/zdobyć dość prosto, ale jej lepszość (+X) nie wynika z umagicznienia, ale z jej dobrego wykonania.
Następna sprawa jest związana z tworzeniem postaci – zauważcie, że opisałem tylko małą część kontynentu Aen. Przy okazji tworzenia historii postaci zachęcam by opisać mniejwięcej miejsce z którego pochodzi, tj. możecie sobie wymyślić nawet całe państwo wraz z jego historią i charakterystyką, o ile wydaje się to pasować w jakiś pasować do postaci, uzasadniać jej działania lub zbudować lepszy klimat. Wolałbym, żeby wasze postacie nie pochodziły z Setii – dzięki czemu wasz poziom wiedzy odnośnie Setii byłby taki sam (czyli to, co napisałem w opisie świata). No, ale jak ktoś się uprze pochodzić z Setii, no to mu nie zabronię xd.

Offline

#2 2015-05-17 22:08:38

WKT
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-17
Liczba postów: 162
Gadu Gadu: 6209585
Windows 7Opera 29.0.1795.47

Odp: Pytania i odpowiedzi

Ciemin:


"Jakie rasy są dostępne?


Człowiek, i tylko człowiek.

Są wampiry i wilkołaki?


Ten kto będzie chciał nimi grać, ten się dowie. A byćmoże odpowiedź uzyskacie również na samej sesji."


Czyli Wampiry i wilkołaki to ludzie?


Kiedy wstawisz system?


Czy wszystkie zaklęcia będzie się rzucać "długo" które sprawią, że magia będzie mało praktyczna czy znajdą się "Instanty" zęby kogoś utłuc?


Jak z fabułą? Masz jakąś? Historie postaci odegrają jakąś rolę czy się nie wysilać?

Offline

#3 2015-05-17 22:08:54

WKT
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-17
Liczba postów: 162
Gadu Gadu: 6209585
Windows 7Opera 29.0.1795.47

Odp: Pytania i odpowiedzi

Wykręt:


Owszem, założyłem, że gdyby byli, podpadali by pod kategorie człowiek. (Technicznie rzecz biorąc, są to ludzie z tzw. szablonem, ale nie wchodzę w szczegóły, przecież może ich w ogóle nie być )


System już jest.


Zaklęcia czarostwa rzuca się długo, poza najsłabszymi. Jeśli chcesz rzucić potężniejszy czar jako czarodziej, team podczas walki musi cie osłaniać. Problemu nie ma jeśli grasz demonologiem albo psionikiem, ale psionik jest nieofensywny a magia demonologa ma dość wysoką cenę.


Fabułę mam, mniejwiecej, oczywiście wymaga dopracowania. Nie mogę zagwarantować, że wykorzystam wasze historie, ale zazwyczaj tak robię. Jak macie wenę na historię, to ją napiszcie. Jak nie wymyślicie nic szczególnego, to nic nie szkodzi, będzie co robić i tak i tak.

Offline

#4 2015-05-17 22:09:48

WKT
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-17
Liczba postów: 162
Gadu Gadu: 6209585
Windows 7Opera 29.0.1795.47

Odp: Pytania i odpowiedzi

Wykręt:


Oświadczam również, że punkty doświadczenia (tzw. EXP) dostajecie nie za zabicie przeciwnika, ale za:
- walkę z przeciwnikiem (więcej, jeśli go pokonacie)
- role-play
- zdobywanie informacji, ukończenie questów


Ciemin:


Czy exp będzie rozdawany równo? (co z tymi którzy są nieobecni?)
Czy umiejki itp będą rosnąć poza levelem?


Wykręt:


Exp będzie rozdawany równo, z dwoma wyjątkami:
- jak ktoś zrobi coś naprawdę głupiego, to dostanie mniej expa ; działa to też w drugą stronę, jak ktoś zrobi coś wybitnego, to dostanie nieco więcej niż inni
- jak ktoś nie przyjdzie na sesje, a wcześniej swojej nieobecności nie zapowiedział, to również nie dostanie za nią expa

Umiejki generalnie rosną tylko razem z levelem, ale wyjątki są możliwe.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka