Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Wstęp
Niektórzy może pamiętają sesję z Fey'rą, Ikarem, wybuchowym Niderkarem... W tym samym świecie, ale z erę wcześniej, odbywała się sesja (a nawet jej dwa sezony) z Arkami, Sentiantami, Marwynami.... Mniejwięcej czasowo pomiędzy jedną a drugą, Felix prowadził swoją ostatnią sesję (Auris, Fane, Viktor, Neazis).
I moja sesja będzie w tym samym świecie, czasowo ulokowana najpóźniej ze wszystkich powyższych, jednakże nie powinniście przywiązywać do tego większej wagi – to tylko ciekawostka, akcja będzie się działa na drugiej półkuli, innym kontynencie, z inną historią, ludźmi i magią.
Opis nie jest długi, ale nie jest też krótki – nie ma potrzeby, żebyście czytali wszystko – wszak wasze postacie nie muszą znać historii kontynentu albo najważniejszych osób w państwie. Wybierajcie raczej to, co was interesuje (zalecam conajmniej opis Setii). W skrajnych wypadkach, jak chcecie grać jakimiś wiejskimi przygłupami, nie musicie czytać wcale, albo wszystko – jeśli gracie ludźmi bardzo obytymi ze światem.
Opis i historia kontynentu
Aen to rozległy ląd ograniczony od południa wielkim oceanem, od północy lodowcem, od zachodu nieprzekraczalnymi górami, a od wschodu pustynią (za którą ponoć "coś jest"). Zarówno klimat, jak i ludzkie zwyczaje, na całym obszarze Aen są bardzo zróżnicowane i zależą od regionu.
Historycznie, najstarsze zapiski mówią o rdzennych mieszkańcach, Hakirach oraz przybyszach którzy przypłyneli na kontynent z południa. Próby pokojowej koegzystencji nie przyniosły skutku, tubylcy i nowoprzybyli po kilkudziesięciu latach pomniejszych konfliktów utworzyli dwa, wrogonastawione do siebie imperia, które w końcu ruszyły na siebie z pełną siłą... i był to koniec świata.
Po Wielkiej Wojnie (jak ją później nazywano) przyszedł czas na głód i choroby, które niemal zniszczyły resztki ocalałych cywilizacji. Ludzie zrozumieli, że tylko zjednoczenie pozwoli im przetrwać i tak oto powstało jedno wspólne państwo – Cesarstwo – która dobrze pokojowo prosperowało. Po bezdzietnej śmierci ostatniego cesarza, Aduna II, Cesarstwo podzieliło się (na drodze zupełnie dyplomatycznej) na kilka mniejszych królestw, a te na kolejne, jeszcze mniejsze. I tak, cały Aen jest obecnie usiany małymi królestwami, niezależnymi księstwami, konfederacjami lub nawet państwami-miastami. Niektórzy z bardziej wpływowych władców podejmowali próby ponownego zjednoczenia kontynentu, jednak żadnemu nie udało się zjednoczyć na dłużej więcej niż kilka państewek.
Wraz z takim podziałem przyszły czasy napięć, sporów oraz wojen, których groźba wisi obecnie nad większością kontynentu.
Opis Setii
Królestwo Setii to państwo leżące w centralnej części kontynentu. Wiele tradycji i zwyczajów zostało przejętych z Tarmenii, zachodniego i potężnego sąsiada, znanego ze swej agresywności i bitnej armi. Na szczęście Tarmenia i Setia są na razie w dobrych stosunkach, chociaż może sie to niedługo zmienić.
Południowi sąsiedzi Setii to Aaekhar, państwo zacofane i pogrążone w wieloletniej wojnie domowej, a także Niezależne Księstwo Gindus, kraj absolutnie bez zasad, w którym władcą automatycznie staje się największa szumowina w całym księstwie. Gindus jest problemem dla Setii, bo to stamtąd nadciągają wszelkiego rodzaju rozbójnicy, którzy również do Gindus chętnie uciekają, gdy muszą szukać schornienia przed Setijskimi łowcami głów.
Wschodnią granicą Setii stanowią Bagna Av, za którymi zaczyna się Unia Keviz składająca się z siedmiu typowo handlowych państewek, z którymi Setia prowadzi ożywiony handel przez bagna.
Na północy zaś czai się największy wróg Setii, Królestwo Cendalu (nazywane czasem pogardliwie Tyranią). Cendal od kilku lat spiera się z Setią o wolne miasto Eddim leżące na granicy państw. Tyrania już dawno siłą przywłaszczyłaby sobie miasto, jednak mają również na pieńku z Tarmenią i nie chcą ryzykować prowadzenia dwóch wojen jednocześnie.
Setia jest typowym państwem feudalnym, dzieli się na cztery hrabstwa (odpowiednio: Wschodnie, Zachodnie, Północne i Południowe). Stolicą Setii i jednocześnie jej największym miastem jest Feenir leżący w Północnym Hrabstwie, jednak dość blisko centrum kraju.
W tym miejscu warto wspomnieć, że akcja sesji będzie się dziać właśnie w Hrabstwie Zachodnim, którego największym problemem jest Księstwo Gindusu i regularne napady na pograniczne tereny.
Bóstwa popularne w Setii:
Gaja – bogini plonów, ziemi, matek i kobiet. Jej religia jest tolerancyjna i nie kieruje się sztywnymi zasadami. Gaja jest boginią bardziej popularną wśród ubogich ludzi. Religia ta należy do jednych z najstarszych, dlatego ma wiele tradycji, świąt i zwyczajów. Symbolem Gaji jest stare drzewo.
Kir'jedan – przez wyznawców wyobrażany jest jako starzec z toporem, łączący siłę i doświadczenie. Jest panem przeznaczenia, honoru i wojny. Jego wyznawcy nie boją się rozlewu krwi, jednakże bywają nieprzewidywalni. Czasem próbują bez powodu wywołać jakąś awanturę, a czasem nawołują do zachowania spokoju. Łatwo ich urazić. Religia ta również postawiła sobie za cel zwalczanie sekt związanych z czczeniem demonów. Symbolem Kir'jedana jest srebrny topór w okręgu.
Anisha – pani nocy, patronka złodziei i morderców, ale i tych, którzy szukają ukrycia. Religia ta jest szczególnie popularna w niektórych większych miastach, jednak nie łatwo znaleźć świątynię tej bogini, zazwyczaj tylko wtajemniczeni znają jej lokazlizację. Symbolem Anishy jest listek czarnokrzewu (chociaż czasem również pojedyńcza gwiazda, zależnie od regionu).
Demrac – jeden z demonicznych książąt. To demon, którego wyznawanie jest zakazane, jednak sekta wciąż istnieje, chociaż w wielkiej tajemnicy. Demrac nazywany jest "Złodziejem Życia". Krążą plotki, że jego najwierniejsi wyznawcy potrafią wysysać młodość, tymsamym przedłużając sobie życie – jest to prawdopodobne, wielu z nich, to demonologowie. Symbolem Demraca jest po prostu trupia czaszka (czasem otaczana czarną chmurą).
Wenim – nazywany żartobliwie "Krzykaczem". Bóg ten jest patronem dyplomatów i handlowców. Niektórzy czczą jego aspekty powiązane z edukacją i zdobywaniem wiedzy – wiele szkółek zostało założonych i prowadzonych właśnie przez kapłanów Wenima. Symbolem tego boga jest w połowie zapisany zwój.
Daaxus – religia ta nie jest zakazana, jednak nikt nie lubi jej wyznawców. Szczególnie popularna u szlachty. Daaxus to bóg, któremu cześć mogą oddawać tylko ci, którzy są tego godni. Gdyby wyznawcą Daaxus'a został żebrak, pozostali wyznawcy musieliby go zabić, by zmyć tę hańbę.
Członkowie tego kultu uważają się za lepszych od innych – inni w najlepszym wypadku żyją po to, by im służyć. Symbolem Daaxus'a jest klepsydra ("Gdy piasek się przesypie, tylko godni pozostaną przy życiu." - księga Daaxus'a).
Stwórca – mniej popularna religia, chociaż jej przedstawicieli można znaleźć w różnych klasach społecznych, szczególnie często wśród ludzi wykrztałconych. Stwórca stworzył świat, stworzył innych bogów, stworzył ludzi i dał temu wszystkiemu początek – i więcej w sprawy świata sie już nie wtrącał. Wyznawcy Stwórcy uważają, że ich bóg zapoczątkował świat, a od nich zależy jego zakończenie. Stwórca nie ma symbolu, świątyń ani nawet kapłanów (chyba że samozwańczych) – to bardziej filozofia życia niż religia.
Ettin – dwugłowy książe demonów, kolejna zakazana religia. Ettin to pan rzezi, patron bezwzględności i zapomnienia. Religia ta kiedyś była nawet popularna, jednak kilka lat temu kościół Kir'jedana zrobił z nią porządek, wykrywając i zabijając większość z jego wyznawców (ironia, że gineli w sposób preferowany przez swojego boga, w rzezi i krwi). Symbolem Ettina są dwie demoniczne głowy.
Magia w Setii
Magowie są raczej szanowani na obszarze większości Setii. Wielu z nich tą naukowcy i badacze. Magia nie należy do najłatwiejszych nauk, jednakż biegły czarodziej znajdzie pracę jako najemny wieszcz (popyt szczególnie u snującej intrygi szlachty), twórca magicznych przedmiotów i zaklęć, nauczyciel w jednej z akademii magii lub po prostu miejscowy czarodziej-opiekun danego miasta, gdzie lokalny władca płaci mu za rozwiązywanie wszelkich problemów natury magicznej i innej.
Demonologia jest oczywiście zakazana, jednakże wielu demonologów ukrywa się pod przykrywką kupców, wojowników, wędrowców lub nawet zwykłych magów. Duża część osób parających się demonologią łączy sie w grupki zwane kabałami – w każdym większym mieście funkcjonuje conajmniej jedna kabała, zwykle rywalizująca o wpływy z lokalnymi gangami i gildiami złodziejskimi.
Jeśli chodzi o psioników, wielu z nich (choć nie wszyscy), ukrywa swoją tożsamość podobnie jak demonologowie, bo chociaż psionika wcale zakazana przez prawo nie jest, magowie bardzo nieufnie patrzą się na psioników, podobnie jak fanatycy religijni większości bóstw. Istnieje plotka o wielkiej organizacji która zrzesza kilkuset psioników z obszaru całej Setii – jednak wielu psioników to samotnicy.
Ważne lub znane osoby w kraju:
Król Samuel I Rean
Królewski mag Arvinus Deal (uchodzący za najpotężniejszego czarodzieja w kraju)
Królewski czempion Maksimus Rean (uchodzący za najlepszego w kraju wojownika)
Hrabiowie:
Artur Rean (Północ)
Hektor Vex (Zachód)
Irdon Javentri (Wschód)
Lucjusz Rean (Południe)
Dina – arcykapłanka Gaji, nieformalna przywódczyni swojej religii na terenie Setii, mieszka w Hrabstwie Wschodnim, jest osobą szanowaną i lubianą.
Vander Rean – kuzyn króla, nie jest właścicielem ziemskim ale dowodzi najbardziej wpływową Gildią Handlową w Setii, jest prawdopodobnie najbogatszym człowiekiem w kraju.
Kreol "Podróżnik" – prorok i wybraniec Wenima, wraz ze swoją świtą wiernych jeździ po całej Setii i okolicznych państwach. Często na prośbę króla, występuje w roli mediatora miedzy Setią a Cendalem. Z dnia na dzień jego popularność rośnie.
Ważne lub znane osoby w Zachodnim Hrabstwie:
Hektor Vex – teoretycznie władca całego hrabstwa, jednakże już dawno temu odsunął się w cień i wydaje się nie interesować losem swoich ziem. W praktyce hrabstwem rządzi trzech jego wasali - baronów (hrabstwo dzieli się na trzy baronie). Sam hrabia Vex nie wychyla się ze swojej siedziby i w ogóle rzadko widuje się z innymi ludźmi, chociaż jego zamek znany jest z obecności wielu niezwykłych osób, które hrabia do siebie sprasza (pomimo, że sam jest odludkiem). Podobno hrabia Vex był kiedyś świetnym wojownikiem.
Baron Nintel – włada największym miastem hrabstwa, Davish. Uważa się go za najbardziej wpływową osobę w tej części Setii. Jest doskonałym strategiem, świetnym politykiem, a jednocześnie człowiekiem religijnym (ufundował największą w królestwie świątynię Kir'jedana, która jest właśnie w Davish). Ma jednak wielu wrogów, którzy rozsiewają różne plotki na jego temat – zarzucają mu konszachty z demonami lub wysługiwaniem się gildią zabójców.
Baron Timothy Vex – teoretycznie dziedzic całego hrabstwa. W tej chwili włada dobrze prosperującym miasteczkiem Henno. Mówi się, że Timothy nie sprawdza się w roli władcy i że tak naprawdę jego ziemiami rządzi jego żona, Nina Vex. Nie wiadomo ile w tym prawdy, ale każdy kto spotkał Ninę określał ją jako wyjątkowo mądrą i mimo wieku atrakcyjną kobietę.
Baron Dorren Maut – rywal Timothiego Vex'a, jest jego przybranym bratem, razem wychowywali się na zamku hrabiego. Dorren jest bardzo ambitnym człowiekiem, który z drugiej strony ma skłonność do popadnia w nastroje, często również przesadza z alkoholem i kobietami. Mimo wszystko, nieraz dowiódł swojego sprytu (przynajmniej w chwilach, gdy był trzeźwy). Poddani się go boją, z drugiej jednak strony, przestępczość w Revis, jego mieście, jest najniższa w hrabstwie.
Ferro Zak – najznakomienitszy w Setii bard, obecnie zajmuje się malarstwem, rezyduje w Zamku Vex.
Bernard Kar – arcykapłan Kir'jedana, rezyduje w Davish. Dość kontrowersyjna postać, która ma wielu wrogów w szeregach własnego kościoła (z powodu swojego zachowania, które czasem odbiega od tego prefeorwanego przez jego religię). Bernard jest osobą nieskazitelnie dobrą, podobno nigdy nikogo nie zabił, chociaż jest świetnym szermierzem. Każdemu potrafi udzielić jakiejś rady lub drobnej pomocy, jest też przyjacielem i doradcą barona Nintela. Często jeździ po hrabstwie, a raporty ze swoich podróży (wraz z sugestiami co powinno być zmienione) zdaje baronowi, na którego jest terenie – przez to zarówno Timothy jak i Dorren uważają go za człowieka, który nagminnie pcha się w nie swoje sprawy.
Magvedir "Czarny" – pochodzi z Niezależnego Księstwa Gandis, jego głowa w tej chwili w hrabstwie jest warta 10000 sz i tytuł szlachecki (za żywego lub martwego). Poważnie zalazł za skórę wszystkim baronom, którym do tej pory nie udało się go schwytać. Magvedir jest rozbójnikiem i okrutnikiem, odpowiada za wiele mordów, porwań i napadów. Kiedyś schańbił żonę Dorrena Mauta. Dorren wyrzekł się żony (bidulka mieszka od tamtej pory w zamku Vex), popadł w alkoholizm oraz stworzył specjalny oddział, który ściga Magvedira. Gdy ten zdołał się wymknąć już z dwóch pułapek, ludzie zaczeli mówić, że wspierają go jakieś złe moce. Byćmoże niedługo Magvedirem i jego szajką zainteresuje się kościół Kir'jedana, który szczególnie zawzięcie próbuje zwalczać wszelkie siły nieczyste.
Demony
Istnienie planów równoległych od dawna nie jest tajemnicą. Wiele z nich zamieszkują istoty, które chętnie przeprowadziły się na Aen, gdyby tylko mogły. Nazywa się je demonami (chociaż tak naprawdę nie wszystkie mają demoniczny lub destruktywny charakter). Istotą demonów jest ich moc i wola, która nią kieruje. Przez podpisywane ze śmiertelnikami cyrografy demony przekazują swoją moc demonologom (czyli część samych siebie). Dzięki takim kontraktom, gdy przekażą ją całą, mogą przenieść do świata materialnego również swoją wolę – wtedy trwający wiele stuleci transfer się kończy, a one same tworzą sobie materialne ciała. Jako materialne demony, są niesamowicie potężnymi istotami z którymi właściwie niesposób walczyć, mogą dać upust swojemu okrucieństwu. Historia zna kilka przypadków materialnych demonów, mówi się, że umierały wtedy całe narody i zaczynały się nowe wojny. Podobno istnieje tajemniczy zakon specjalizujący się w walce z demonami – niektórzy magowie również uważają, że mieliby szanse w takim starciu, jednak cieżko się o tym przekonać, na szczęście w ciągu ostatnich stu lat nie było takiej potrzeby.
Znani demoniczni książęta, to np. Gagreus, Demrac, Ettin, Mistrz.
Offline
Wykręt:
A i oto mapa stworzona przez naszego drużynowego kartografa:
http://img31.imageshack.us/img31/6289/f … ersjaj.jpg
(gromkie brawa)
Wykręt:
Stali mieszkańcy Zamku Vex:
- hrabia Hektor Vex - najwyraźniej bardzo nieśmiały władca zamku
- Greys Vex - syn hrabiego (młodszy)
- Manning - zarządca zamku
- Rita Vex - córka hrabiego
- Sinester Aeric - kapitan trzyosobowego zamkowego garnizonu
- Nasir Palis - wtf
- Fival "Fi" - zamkowy czarownik
- Viria Maut - mieszkająca na zamku stuknięta żona jednego z baronów
- Tiriana Javentri - kuzynka hrabiego Javentri z Hrabstwa Wschodniego, przyjaciółka Rity
- Eneya - bibliotekarka
- Klucznik - poza tym, że jest klucznikiem i zaufanym człowiekiem hrabiego, jest też jego ochroniarzem
- około sześciu służących...
- Nova - serafia
Ciemin:
Tiriana Javentri nie była czasem jego siostrą?
Wykręt:
Byćmoże ona sama tak uważa ;>
Ciemin:
Ok
Offline
Strony: 1