Forum D&D

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2016-02-02 15:15:16

Doublefelix
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-29
Liczba postów: 30
Windows 7Chrome 48.0.2564.97

Siewcy Burz

Cisza przed Burzą

Dawno temu, człowiek imieniem Strag postanowił opuścić przeludniony Rhotan by szukać swojego miejsca gdzie indziej. Razem z nim była oczywiście jego rodzina, jak również inne, podobnie myślące.
Pod jego przewodnictwem wyruszyli na północ w kierunku fjordów znanych dziś jako Stragland.

Wasi przodkowie byli wśród tych ludzi.

Pierwsza Burza

Rodziny waszych przodków były ze sobą zupełnie niezwiązane aż do czasu Drugiej Wielkiej Wojny. Ówczesny król Skelandu, Klemens z samozwańczego klanu Straga zebrał wszystkich chętnych wojowników by zebrali się pod Menhirem Dvalina, gdzie pomóc mieli varlom przedostać się przez blokadę draugrów.

Widząc przełęcz przed Harim, armia Skelandu zatrzymała się w trwodze. Nad górami wisiały burzliwe chmury, ograniczające widoczność i ciskające pioruny. Nikt nie był chętny się tam zapuścić, a co dopiero walczyć z draugrami w tak niekorzystnych warunkach. Jednakże znalazło się kilku śmiałków.

Grupa prowadzona przez Hallvara Śmiałego ruszyła nie zważając na nic. Przedarli się przez tylną gwardię draugrów i dotarli do samego środka ich okopów. Wewnątrz Hallvar znalazł przedmiot odpowiedzialny za potężną burzę. Dowódca wziął magiczne berło jako trofeum.

Kolejne Burze

Od czasu tamtej bitwy, wojownicy pod dowodzeniem Hallvara zostali uznani przez króla Klemensa jako Klan Siewców Burz. Posługiwali się oni magicznym berłem by nadać sobie strategiczna przewagę przeciwko draugrom.

W tych czasach powstały jeszcze dwa warte wspomnienia klany: Czarny Niedźwiedź oraz Dębowy Róg. Choć także zasłużeni w czasie wojny, to Siewcy Burz mieli najwięcej zwycięstw, i największą aprobatę króla.
Ale jak wiadomo, sukces u jednego budzi zazdrość u drugiego.

Ostania Burza

Blisko końca wojny, z nieznanych powodów syn Hallvara, imieniem Skald zabrał magiczne berło na polecenie ojca, i udał się z nim na północ by ukryć je w bezpiecznym miejscu. Jest to klanowa tajemnica, a lokalizacja berła znana jest jedynie Skaldowi.

Po zakończeniu wojny, Siewcy Burz otrzymali od króla miasto Melain jako swoją siedzibę.
W mieście niedaleko Grofheimu, byli strażnikami Skelandu, i czuwali nad handlem przechodzącym przez Jezioro Głębii.

Klan Czarnego Niedźwiedzia z kolei otrzymał miasto Dunovin. Choć bliższe stolicy, było uznawane za mniej opłacalną lokalizację od Melain.

Wzburzony Niedźwiedź

Zazdrość zrodziła konfliktową relację między Czarnym Niedźwiedziem, i Siewcami Burz. Dwa klany często się ze sobą gryzły, ale nie dochodziło jeszcze do przelewu krwi.

Jeden z synów Skalda, imieniem Alver narodził się z błogosławieństwem boga Habarda. Przejawiał on porywczość jak i odwagę przewyższające jego dziadka Hallvara Śmiałego, oraz zdolność do wpadania w szał bojowy godny varlowego bersekera.
Problem niestety nastąpił gdy Alver zakochał się w Gwynevere, córce z rodu przewodniego  klanu Czarnego Niedźwiedzia. Gdy odmówiono mu jej ręki, Alver próbował porwać swoją oblubienicę z jej domu. Gdy próba ta zakończyła się niepowodzeniem, Skald musiał wygnać Alvera by odzyskać honor.
Alver żyje obecnie gdzieś w Grofheim, jako prosty najemnik.

Zniszczenia po Burzy

Kilka lat później odkryto złoża Soli w górach Varlside. Obecny król Skelandu Ysmir wybrał lojalnych Siewców Burz jako trzon swojej armii. Klan wyruszył na wojnę.
Jednakże jak wiemy z historii świata, do wojny nigdy nie doszło. Obozując w pobliżu Kromlechu Dainna, król Ysmir został zabity przez swojego doradcę Jovina. Klan Siewców został przerzedzony gdy z zaskoczenia zaatakowali ich najemnicy-zabójcy. Tylko nieliczni zdołali powrócić do domu w Melain, i niestety Skald nie był wśród nich.

A gdy wrócili, okazało się że władzę przejął król Byrvil z Klanu Dębowego Rogu. Wiedząc o lojalności Siewców wobec poprzedniego władcy, nakazał klanowi Czarnego Niedźwiedzia na zasilenie garnizonu osłabionego Melain, swoimi wojownikami. Innymi słowy dał im przejąć władzę nad miastem. Siewcy próbowali walecznie odzyskać swoje mienie, lecz w końcu musieli się poddać, opuszczając dom w Melain.

Niewielka część uciekła na południe, szukając schronienia w Rhotanie, zaś pozostali uciekli dalej na północ, by osiedlić się w okolicy Błędnych Wzgórz. Ukryć się we mgle, pozwolić o sobie zapomnieć, odzyskać siły.

To było 10 lat temu.

Offline

#2 2016-02-02 15:54:49

Doublefelix
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-29
Liczba postów: 30
Windows 7Chrome 48.0.2564.97

Odp: Siewcy Burz

Zrobiłem szczegółową mapę Skelandu:

http://i.imgur.com/yCSesax.jpg

Wasza wioska to Skelle.

Nie ma leksykonu dla nowych nazw, będziecie musieli się zorientować w trakcie sesji co czym jest.

Offline

#3 2016-02-11 22:14:11

Doublefelix
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-29
Liczba postów: 30
Windows 7Chrome 48.0.2564.109

Odp: Siewcy Burz

Ród przewodni, drzewo genealogiczne:
http://i.imgur.com/JaRRrge.jpg

Mieszkańcy wioski Skelle

Adaele- ponoć bardzo podobna do Ludyny, siostry Hallvara Śmiałego. Wysokiego wzrostu piękność o kasztanowych włosach. Sprawna w łuku który otrzymała w darze od Klanu Dzikorośli (w dniu narodzin). Chciała być głównym łowczym w wiosce dopóki nie pojawił się Sweyn. Oboje przypadli sobie do gustu w trakcie wspólnych polowań i się pobrali. Teraz głównym zajęciem Adaele jest wychowywanie ich syna, dwuletniego Dómaldiego. W świetle ostatnich wydarzeń z historii Klanu, Adaele jest bardzo uprzedzona wobec valrów i pozostałych klanów Skelandu.

Alida- żona, i być może wdowa po Ullru. Nie jest starą osobą lecz jej włosy wcześnie zaczęły siwieć, przeradzając się w spektakularną śnieżną biel. Wielu uważa to za błogosławieństwo bogini Igrid. W istocie Alida cechuje się mądrością, a przynajmniej rozwagą by sobie na tenże zasłużyć. Doradza obecnemu przywódcy wioski Ranveigowi, co przekłada się na wysoką odpowiedzialność zważywszy na młody wiek Ranveiga.
Niestety brakuje jej śmiałości by efektownie sprawować władzę. Choć nie wiadomo czy jej mąż tragicznie zginął czy przeżył, wielu mężczyzn w wiosce próbuje uwieść Alidę, na pewno by zdobyć wpływy u Ranveiga.

Ama- stara zielarka pamiętająca jeszcze czasy Hallvara Śmiałego. Posiada dużą wiedzę na temat roślin, jak przystało na osobę w jej fachu. Każdy kto ma jakiś zdrowotny problem idzie natychmiast do niej. Ama jest podobno zdrobnieniem od dłuższego imienia którego zielarka sama już nie pamięta, i nikt kto mógłby je znać już nie żyje. Staruszka jest często nazbyt podejrzliwa wobec innych i najbardziej nie ufa osobom które przybyły do wioski niedawno (na przykład Eskel i Sweyn).

Anastazja- córka Vigudra. Młoda dziewczyna o silnych lecz także atrakcyjnych rysach twarzy. Obecnie w romansie z Rodgarem, ślub jest tylko kwestią czasu. Anastazja szkoli się na szewca, głównie pancerzy skórzanych. Podobnie jak jej kochanek, marzy o powrocie Klanu do dawnej chwały i wyraźnie popiera wszelkie plany odzyskania miasta Melain. Z charakteru odważna i szczera. Potrafi piorunować spojrzeniem. Nawet Ingvarr ją respektuje.

Bjarni- w każdej wiosce jest jakiś Bjarni, to najbardziej popularne imię w Skelandzie.
Wasz eksponat jest z zawodu cieślą. Choć ma ledwo 20 lat, przejawia duży talent w tym fachu, z łatwością wykonując meble o atrakcyjnej formie i ładnych zdobieniach. Bjarni jest perfekcjonistą nieznoszącym najmniejszych rzeczy które mogą zaburzać jego koncentrację.

Burin- najstarszy wojownik w wiosce oraz dowódca wioskowej straży. Na polecenie Skalda został w Melain by pilnować porządku, lecz wydarzenia po zdradzie Jovina były ponad jego kontrolę. Stratę Melain uważa za swoją porażkę, mimo że nie była jego winą. Burin ma mocny temperament i od czasu straty miasta stał się mniej ostrożny i strategiczny niż kiedyś był. Choć obiektywnie Ingvarr jest lepszym wojownikiem od niego, nigdy tego nie przyzna.

Deirdi- uczennica starej zielarki, próbująca przyswoić rozległe dziedziny medycyny i herbologii. Z natury ładna, nic dziwnego że przykuła oko Eskela. Wydaje się z charakteru naiwna, Deirdi jest dość rozptrzepana i niezdarna za to zdeterminowana by kiedyś zająć miejsce Amy.

Ekkil- najstarszy łowczy w wiosce. Choć posiada swoja chatę to rzadko z niej korzysta, często spędzając po kilka dni w dziczy. Gdy powraca z zwierzyną, jest bardzo gadatliwy chcąc opowiedzieć innym wszystko o swoich przygodach. Nigdy jednak nikogo ze sobą nie zabiera, uważając że inni przeszkadzają mu w polowaniu.

Eyja- kilkuletnia córka Halofra, mająca zadatki na szycie tkanin i ubrań. Obecnie jeszcze nie zajmuje się tym na poważnie, spędzając dużo czasu na polu. Często wychodzi poza skraj wioski by wpaść gdzieś w kłopoty. Przynajmniej gdy do doliny nadchodzi coś niebezpiecznego, ona pierwsza to zauważy.

Fadi- w wieku Eyji, drugi syn Heimira. Jest utrapieniem wioskowej straży gdyż kiedyś gdy ktoś coś gubił (zwłaszcza cennego) znajdowało się to pod jego łóżkiem. Być może w końcu dotarły do niego kary i pouczenia, albo nabrał doświadczenia w ukrywaniu łupu.

Fiorleif- prowadzi młyn i niewielką piekarnię w wiosce. Jego ojciec ciężko pracował by z prostego młynarza zostać doradcą gospodarczym samego Skalda, i wszystko było na prostej drodze by syn kiedyś go zastąpił. Podobnie jak cały klan Siewców Burz, stracili wszystko po przejęciu Melain przez klan Czarnego Niedźwiedzia. Ojciec Fjorleifa pewnego dnia po prostu powiesił się. Nie jest tajemnicą że Fiorleif przeznacza część plonów na wyrób alkoholu z którego często korzysta.

Halofr- wioska Skelle szczęśliwie znajduje się niedaleko małych złóż żelaza i miedzi. Halofr jest głównym górnikiem gdyż jako jedyny posiada w tym jakkolwiek doświadczenie.
Bywa jednakże leniwy i lubi robić sobie częste przerwy.

Heimir- hodowca bydła oraz rzeźnik. Heimir mało się odzywa do innych, chyba preferując towarzystwo zwierząt. Ma dziwny nawyk częstego mrugania.

Ingvarr- w wczesnych dniach powstawania Skelle, rosły varl przyszedł do wioski. Powiedział że przybywa z Trysthallu który opuścił mając dosyć zamieszkujących go pobratymców. Zaoferował że za przywilej zamieszkania w wiosce pomoże w jej budowie i ochronie. Choć oczywiście nie każdy mu ufa, wielu przyznaje że jest nieocenioną pomocą w szkoleniu wojowników i utrzymywaniu dyscypliny.

Ketill- kiedyś trenował na wojownika, lecz wypadek podczas szkolenia trwale uszkodził jego serce, kończąc jego marzenia o chwale na polu bitwy. Nadrabia to będąc zagorzałym kapłanem Habarda, prowadzącym ceremonie z pasją i przejęciem w głosie. Choć zabroniono mu dzierżyć oręż, wciąż jest skłonny do przemocy, mając gwałtowny temperament, najczęściej prowokowany zazdrością. W istocie, Ketill jest uosobieniem cech swojego boga.

Labbi- obwoźny handlarz, nie jest członkiem waszej wioski ale jest na tyle ważny że nie może zostać pominięty. Labbi prowadzi niewielką karawanę przez pół Skelandu, jedyną która zatrzymuje się w waszej wiosce. Razem z nią przywozi tkaniny, ubrania, metale, żywność, zioła i czego tylko wioska potrzebuje i akurat nie ma. Labbi jest bardzo przyjacielski i wesoły choć nie wiadomo czy to jego prawdziwy charakter czy podejście do biznesu.

Orvar- najzdolniejszy wojownik w wiosce, Orvar był za młody by ruszyć na wyprawę z Skaldem. Choć wciąż młokos, Orvar jest zdolnym tarczownikiem, mającym doświadczenie przez starcia z bandytami. Jest raczej wulgarny i nie przejmuje się etykietą.

Ranveig- najmłodszy z rodu Hallvara, ostatni dziedzic klanu. Choć zbyt niedoświadczony by rządzić, Ranveig stara się jak może by wypełnić swój obowiązek. Smukły z postawy, i słabszy od swoich braci Ranveig nie jest przeznaczony na wojownika. Jego talenty to śpiew i muzyka. Przyjazny z charakteru, ale ostrożny wobec nieznajomych, Ranveiga nie powinno się brać za mięczaka. Jest zdolny stawić czoła dwa razy wyższym od siebie, i choć nie da rady pokonać silniejszych od siebie, to i tak będzie próbował się im przeciwstawić.

Vigudr- kiedyś kuł tylko broń dla wojowników Klanu, teraz podejmuje się wszelkiej pracy z metalem potrzebnej w wiosce. Jest bardzo niski i bywa kapryśny.

Offline

#4 2016-02-24 02:28:15

Doublefelix
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-29
Liczba postów: 30
Windows 7Chrome 48.0.2564.116

Odp: Siewcy Burz

Wstawiam mapę wioski:

http://i.imgur.com/or9f05D.jpg

Pomarańczowy- dom Ranveiga, wielki hall.

Czerwony- dom Rodgara

Fioletowy- kaplica/dom Eskela

Biały- garnizon

Zółty- kuźnia

Niebieski- ruina po Igorze/dom Lydika

Seledynowy- młyn

Zielony- dom Sweyna

Na mapie są też zaznaczone drzewa, jezioro oraz pola.

Offline

#5 2016-02-24 16:02:25

spiryd
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-25
Liczba postów: 19
Gadu Gadu: 10426995
WindowsChrome 48.0.2564.116

Odp: Siewcy Burz

Jej mieszkam w centrum [dblpt]D

Offline

#6 2016-02-24 17:26:16

WKT
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-17
Liczba postów: 162
Gadu Gadu: 6209585
Windows 7Opera 35.0.2066.68

Odp: Siewcy Burz

Jako najbardziej niezawodny kapłan w okolicy pozwoliłem sobie sporządzić przyszły plan osady, do realizacji którego powinniśmy dążyć za wszelką cenę:
http://imgur.com/eUzNEXY

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot