Forum D&D

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-05-18 20:28:42

WKT
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-17
Liczba postów: 162
Gadu Gadu: 6209585
Windows 7Opera 29.0.1795.47

System, którego wstawiać nie warto.

Felix:


System ninejszym znowusz wzięty z innej sesji, po kilku poprawkach. Nie ma atrybutów które komplikowały sprawę, zamiast tego limit maks punktów w umiejętności wynika z levelu. Jest 60 punktów na poziomdo rozdania między dowolną liczbę umiejek z zachowaniem limitu 6 x lvl puntków w jednej umiejce. W czterech wybranych umiejkach limit jest wyższy do 10 x lvl.
Oto spis umiejętności:


Walka wręcz(pięści/broń improwizowana)
Walka bronią krótką(sztylety i noże)
Walka bronią jednoręczną(miecze, buławy, toporki)
Walka bronią oburęczną(ciężkie miecze i topory)
Walka bronią drzewcową(halabardy, lance, włócznie)
Walka bronią egzotyczną(>broń<)
Celność(łuki)
Celność(kusze)
Zmysł walki
Akrobacja(skakanie i uniki)
Unieszkodliwianie mechanizmów(Rozbrajanie pułapek, otwieranie zamków)
Czujność (zauważenie, nasłuchiwanie oraz wyczucie blefu)
Retoryka (perswazja, blef, handel)
Alchemia (w szerokim znaczeniu tego słowa)
Pierwsza pomoc/leczenie
Rzemieślnictwo(>rzemiosło<)
Wiedza
Dyscyplina magiczna(>typ<)


Pakiet można wybrać tylko jeden:


Pakiet umiejętności wojownika (skakanie, pływanie, wspinaczka, stosowanie lin, jazda konna, witalność, tropienie)
Pakiet umiejętności łotrzyka (skakanie, pływanie, wspinaczka, stosowanie lin, jazda konna, skradanie i ukrywanie, kradzież kieszonkowa, tropienie)

Objaśnianie:
- zmysł walki wpływa na atak krytyczny, obniżanie kar a nawet przydzielanie premii za próby rozbrajania, podcinania, walki w trudnych warunkach.
- czujność to wasza ulubiona umiejętność, wszyscy ją znacie i kochacie więc przedstawiać jej nie trzeba : D
- wiedza działa tak że co ileśtam punktów (na poprzedniej sesji było często, na tej chyba też) dostaje się jakieś informacje które mogą okazać się całkiem przydatne. Do tego dochodzi możliwość zadawania pytań MG który moooże odpowiedzieć.



Do tego dochodzą kupowane za punkty umiejek atuty:


posługiwanie się tarczami - pozwala używać tarcz bez żadnych kar i w sposób wydajny [5]


posługiwanie się pawężami (posługiwanie się tarczami) - pozwala na używanie pawęży beż żadnych kar i w sposób wydajny [5]


oburęczność  - niweluję kary za używanie dwóch broni jednocześnie [10]


używanie ciężkich pancerzy - pozwala używać ciężkie zbroje i pancerze bez żadnych kar i w sposób wydajny. Do wydajnego używania lekkich zbroi nie potrzeba żadnego atutu. [5]


broń rzucana - niweluje kary za rzucanie bronią [10]


stosowanie trucizn - pozwala na nakładanie trucizn na ostrza z minimalnym ryzykowiem samozatrucia [10]


pirotechnika - pozwala na używanie ładunków pirotechnicznych z minimalnym ryzykiem niechcianego wypadku [10]


olbrzym - zwiększa siłę fizyczną (udźwig) i obrażenia wynikające z walki bez broni. Dodaje niewielką premię do retoryki, gdyż twoja postać potrafi swoją posturą onieśmielić drugą osobę. Atut ten można wybrać tylko na starcie. [10]


zwierzęca empatia - zwierzęta rzadko są wobec ciebie agresywne, czasem możesz nawet liczyć na ich wsparcie. [10]


berserker (tylko z pakietem wojownika) – pozwala na skuteczną walkę nawet z poważnymi ranami. [10]


przezorność (tylko z pakietem łotrzyka) – zwiększa skuteczność wykrywania pułapek, schowków i tajnych przejść. [10]



Zaczynacie na 5 poziomie. W przeciwieństwie do poprzedniej sesji, nie ma maksymalnego poziomu i umiejki mogą przekraczać 200 punktów.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot