Forum D&D

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-05-17 21:17:28

WKT
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-17
Liczba postów: 162
Gadu Gadu: 6209585
Windows 7Opera 29.0.1795.47

Świat

Rudy:
Nie wszystkie zdjęcia należą do mnie, niektóre są przerobione, nie roszczę sobie do nich żadnych praw autorskich, nie zostaną użyte w celach komercyjnych.

Zapiski Zarządcy Planarnego, Rozdroże, data: nie ma znaczenia, jednakże jeśli już ktoś musi wiedzieć – schyłek świata Ultrax

Wszyscy żyjemy skupiając się na życiu codziennym, na pracy, zadaniach, jedzeniu, rodzinie. Każdy z nas przystanął kiedyś na momet i popatrzył w niebo, odprężył się – jednakże niewielu zastanawiało się przy  tym czy istnieje życie poza światem w którym żyjemy? Poza tym planem?

Istnieje i istniało od zawsze. Plan w którym obecnie się znajdujemy jest jednym z wielu, bardzo wielu. Plany zostają stworzone, trwają, humanoidy ( chociaż to określenie trochę rasistowskie więc może lepiej – stworzenia ) na nich żyją, starzeją się i umierają. Plany też po pewnym czasie umierają. Rodzą się nowe i tak dalej w nieskończoność. Zajmijmy się jednak chwilą obecną, ktrótko opisując jak to wygląda.

Centrum życia planarnego jest jądro planarne. W nim zostają stworzone i niszczone plany. Czy jądro było pierwsze? Czy było coś przed jądrem? Co jest w jądrze? Dlaczego jądro tworzy plany? Wszystkie te pytania pozostają bez odpowiedzi. Zostańmy przy tym że jądro tworzy i niszczy plany nie zastanawiając się nad sensem tej czynności. W związku z tworzeniem i niszczeniem planów są dwie strefy – młodych, dopiero co utworzonych planów ( które są bardzo stabilne) oraz starych, umierających planów ( niestabilnych, przepełnionych agonią – jak np. Ultrax). Do pełnego zrozumienia tego skupiska światów pozostaje dorzucić jeszcze poziomy planarne. W przestrzeni znajduje się pięć poziomów planarnych. Plany o niesprzyjającej życiu atmosferze, niestabilne, wrogie ( nie oznacza to, że nie są zamieszkałe) skupiają się bliżej jądra – w 1 i 2 poziomie planarnym – przykładem mogą być plany takie jak: Otchłań, Gehenna, Xeol, Tartar, Plany energetyczne, Piekła, Nieba itp. Plany bardziej przystępne do życia znajdują się na 3 i 4 poziomie planarnym np Oerth, Faerun, niegdyś Ultrax i wiele innych. Istnieje także 5 poziom planarnym na którym właśnie się znajduję. 5 poziom planarny jest skupiskiem wszelakiej maści planów alternatywnych, stałych w czasie, nie starzejących się, rosnących powoli. Jeżeli jakiś mag stworzy sobie czarną dziurę prowadzącą do małego pokoju, ten mały pokój będzie się znajdował właśnie na 5 poziomie.
Zostaje ostatnia kwestia – co znajduje się pomiędzy planami?
Pustka.
Pustka to straszne miejsce i nie życzyłbym nikomu aby się w niej znalazł. Śmierć to najlepsze co  może was spotkać w Pustce. Pustka to zlepek nieudanych planów, odrzuconych tworów, karykatur, wymysłów, które nie mogły pozostać na prawdziwych planach. Pustka otacza wszystkie plany, jest jak ciasto zaś plany są rodzynkami na tym cieście. Nieustannie próbuje się wedrzeć do planów, pochłonąć je w swym obłędzie. Czasami jej się to udaje i właśnie w tym miejscu wkraczamy my.

http://img560.imageshack.us/img560/3955 … tplanw.jpg

Kliknij obrazek, w celu powiększenia.

Zupełnie zapomniałbym opowiedzieć kim jesteśmy – nie mamy właściwej nazwy, zwą nas Podróżnikami Planarnymi. Zawsze gdy jest jakiś problem z portalem, pustka wdziera się na plan, występuje jakiś błąd związany z istnieniem planarnym, bądź potrzeba niezależnego świadka, kronikarza aby opisać wielke wydarzenie ( np. Wojnę) na danym planie pojawiamy się my. Nasza praca jest niebezpieczna, rzadko kiedy dożywamy starości ( inna sprawa, że starzejemy się wolniej w związku z wielokrotnymi zmianami planów). Pozwolę sobię przytoczyć przykład – pewien mag chciał przyzwać demona z Otchłani i otworzył portal. Źle dodał składniki i portal nie był tylko przejściem między Otchłanią a światem maga, ale także między Pustką a światem maga i Pustką a Otchłanią. Wtedy pojawia się przedstawiciel naszej organizacji, zamyka portal w świecie maga i w Otchłani a od maga pobiera hmm dosyć znaczną opłatę za spartolenie planu ( każda organizacja musi z czegoś żyć). Staramy się nie ingerować w zadana niezwiązane ze sprawą, gdyż zaburza to równowagę. Mamy tylko i wyłącznie jedną siedzibę – Rozdroże. Jest to kawałek planu wydartego z umierającego świata podobnego do Oerth. Znajduje się na 5 poziomie planarnym, jest planem alternatywnym, bardzo stabilnym o zatartych granicach – Pustka wdziera się ogromnymi kanałami między naszymi pokojami, jednakże nie jest w stanie wedrzeć się do naszego planu ( takie rzeczy są możliwe tylko na planach alternatywnych).

Na każdym planie rodzą się osobniki o ogromnych predyspozycjach do walki z Pustką.  Są silni, sprytni, sprawni, mają twardą psychikę. Pojawiają się dosyć rzadko, ale na tyle często aby nasza organizacja mogła sprawnie pracować. Nasz przedstawiciel przychodzi wtedy z propozycją pracy. Niestety tylko niektórzy się zgadzają – w końcu wiążę się to z ogromnym poświęceniem – porzuceniem domu, całego planu, bliskich, wolniejszym starzeniem się, pracą o ogromnym ryzyku śmierci, a nawet gorzej – pochłonięciu przez Pustkę. Stworzenia świadome naszego istnienia i naszej pracy szanują nas. Inni boją się nas. Niestety, aby zachować równowagę istnienia, ktoś musi się zajmować brudną robotą.

Mapa Rozdroża

http://img11.imageshack.us/img11/7766/rozdroe.jpg

Kliknij obrazek, w celu powiększenia.

Krótki opis Rozdroża:

Kwatery dowództwa – tutaj dostajecie zadania. Główny Podróżnik Planarny to krasnoludzki barbarzyńca Grung "Pijany Topór" Graaz, lubi popić, pracuje już około 500 lat z czego 300 jako głowny Podróżnik, jest dosyć porywczy, kiedy daje komuś zadanie, musi być ono wykonane – koszty nie grają roli. Równowaga planarna jest dla niego najważniejsza, wszelkie inne sprawy mają znaczenie drugorzędowe.
Jego prawą ręką jest Tairashai Blaves – ciemna elfka (drowka), ale tak naprawdę pochodzi z Ultrax i jest smoczycą, która przybrała taką postać. Z reguły jest trochę bardziej rozważna on Grunga, jednakże bardzo nie lubi pytań o swój wiek – jak każda kobieta... ale nie pytajcie jej o to. Serio.

Pokój wróżebny – pokój w którym Pustka gromadzi się w specjalnym zbiorniku, na który można rzucać potężne czary wróżenia. Dzięki temu Podróżnicy są w stanie zobaczyć niemal każde miejsce na każdym planie i przygotować się do misji. Wróżbitką jest Cassandra Harley pajęczyca ze świata Zul'farak.

Skarbiec – potężna osłona chroni zdobyte przez was dobra, które możecie zostawiać w depozycie bądź wymieniać na np. Kamienie szlachetne. 20 % waszych zysków trafia do skarbca organizacji aby utrzymać jej działalność.

Pokój zarządcy planarnego – pokój kronikarza, Szaleńca z Zaun – Munda. Mundo zajmuje się utrzymaniem porządku na Rozdrożu, oraz zapisuje wszystkie wydarzenia.

Pokój głównego maga i alchemika – Zentriell d' Arctram – główna magini, niesamowicie potężna. Jest Zorzą, jedyną pozostałą przy życiu, jej plan już dawno został zniszczony przez jądro. Jest bardzo stara, jednak wciąż wygląda pięknie – wygląda jak ludzka kobieta o niebieskich włosach, bladej cerze i lekkiej poświacie. Co 24 godziny zaczyna bardzo mocno świecić niezależnie od swojej woli przez 15 minut – to jej zdolność rasowa. Dzięki temu na Rozdrożu można jakkolwiek określać czas.

Alchemikiem jest człowiek Beerin – pochodzi z Oerth, jego mikstury są w odpowiednim sklepie.
Zajmuje się także sklepem z artykułami magicznymi.

Kuźnia, zbrojownia, sklep ze zbrojami – kowalem jest demon z 5 Piekła Baator – Zantilass. Zantilass jest mniejszym Balrogiem i jest całkowicie odporny na ogień co mu ułatwia pracę.

Sklep z miksturami – zajmuje się nim żona/ partnerka Beerina która pochodzi z wymierającego świata Piasku. Nie posiada imienia, jak każda Chantidirashi (to jej rasa) jednakże Beerin zwie ją pieszczotliwie ,, kruszynką" ( Chantidirashi charakteryzują się 2,5 metrowym wzrostem, 6 piersiami, 4 kończynami górnymi a także stożkowatą głową służącą do lepszego kopania.

Sklep z rzeczami codziennymi – znajdziecie tam wszystko (ciuchy, dodatki, wszystko). Zarządza nim niziołek Hompfut.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot